Op het Stationsplein in Amsterdam heeft vanochtend een medisch incident plaatsgevonden waarvoor meerdere ambulances met spoed uitrukten. Twee ambulances zijn ter plaatse gegaan na een zogenoemde A1-melding, wat duidt op een situatie met de hoogste urgentie. Over de aard van de melding is op dit moment nog niets bekend. Het incident vond plaats in de vroege ochtenduren.
De inzet van twee ambulances is gebruikelijk bij situaties waarbij de toestand van een of meerdere personen zorgwekkend is, of wanneer er behoefte is aan extra medische assistentie. Het medisch personeel heeft enige tijd hulp verleend op het plein. De situatie trok enige aandacht van voorbijgangers, maar leidde niet tot verstoringen van het openbare leven.
