De brandweer heeft vanavond een autoladder ingezet aan de Rit Zandakker in Noord-Scharwoude. De aanleiding voor de inzet is nog niet bekendgemaakt. Er is sprake van een A2-melding. Dit betekent dat er minder spoed was dan bij een A1-melding. Een anonieme melder waarschuwde de hulpdiensten. Over eventuele slachtoffers is niets bekend.

De brandweer keerde na korte tijd terug naar de kazerne. Het is niet bekend of de autoladder daadwerkelijk is gebruikt.