Een officier van dienst van de ambulance is vanochtend ingezet in Utrecht na een spoedmelding. De inzet betrof een A1-prioriteit, wat duidt op een situatie waarbij direct gevaar voor leven of gezondheid is. De exacte locatie van de melding is niet bekendgemaakt. Het is onduidelijk wat de aanleiding was voor de inzet van de officier van dienst.

De officier van dienst ambulance (OvD-G) coördineert de ambulancezorg ter plaatse bij grotere incidenten of complexe situaties. Ze dragen zorg voor de juiste inzet van middelen en communicatie met andere hulpdiensten. Over het precieze incident in Utrecht zijn nog geen details vrijgegeven. De inzet in Utrecht past binnen de reguliere procedures voor spoedeisende medische hulpverlening. Het is nog afwachten of er meer informatie beschikbaar komt over de aard van de melding en de afhandeling door de officier van dienst.