In Waalwijk is vanochtend een autoladder van de brandweer ingezet voor een spoedmelding. De inzet betrof een A1-prioriteit. Dit duidt op een situatie waarbij direct levensgevaar of een grote schade dreigt. Wat de specifieke aard was van de melding, is niet bekendgemaakt. Het is wel opvallend dat een autoladder wordt ingezet bij een ambulance-melding, wat kan duiden op een situatie op hoogte of een moeilijk bereikbare locatie.

Over eventuele slachtoffers of de exacte locatie is niets gemeld. De brandweer keerde na de inzet terug naar de kazerne. De situatie is inmiddels onder controle.