De brandweer van Almelo heeft vanochtend gereageerd op een automatische brandmelding aan de Hagengracht in de stad. De melding, die rond [TIJDSTIP] (geen tijdstip vermeld in brondata) binnenkwam, betrof een zogenaamde Prio 2-inzet, wat duidt op een melding met minder urgentie waarbij geen direct gevaar is voor mens of dier.
Ter plaatse heeft de brandweer onderzoek gedaan. Er bleek geen sprake te zijn van brand. Waardoor de automatische rookmelder precies is geactiveerd, is onbekend.
