De brandweer is vanavond uitgerukt voor een koolmonoxidemelding aan de Pieter de Hoochlaan in Apeldoorn. Meerdere eenheden kwamen ter plaatse om de situatie te controleren. Er werden metingen verricht in een woning in de omgeving. De situatie ter plekke was snel duidelijk. Er was geen noodzaak voor verdere actie en de eenheden konden al ras terug naar de kazerne.

Koolmonoxide, of CO, is een gevaarlijk gas dat vrijkomt bij onvolledige verbranding. Het is kleurloos, geurloos en smaakloos, waardoor het niet met het menselijk zintuig waarneembaar is. Een koolmonoxidemelder kan waarschuwen voor de aanwezigheid van dit gas en zo levens redden. Het is dan ook belangrijk om bij een melding altijd de nodige voorzorgsmaatregelen te treffen en de brandweer in te schakelen.