De brandweer van Franeker is vanochtend vroeg uitgerukt voor een automatische brandmelding bij het Eise Eisinga Planetarium. Een P1-melding triggerde de inzet van een blusgroep naar de Eise Eisingastraat. Ter plaatse bleek er geen brand te zijn.
De melding, die via het automatische brandmeldsysteem van het planetarium binnenkwam, werd snel onderzocht. Na controle kon de brandweer vaststellen dat er sprake was van loos alarm. De eenheden keerden hierop terug naar de kazerne.
