De brandweer is in de vroege ochtend uitgerukt voor een bermbrand aan de Wilhelminakade in Groningen. Het vuur woedde in een berm en bosschage, waarna meerdere brandweereenheden, waaronder een tankautospuit en twee autoladders, ter plaatse kwamen. De melding betrof een zogenoemde P2-prioriteit, wat duidt op een minder urgente situatie.
De brandweer kon het vuur snel onder controle krijgen en heeft de brand geblust. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
