De brandweer van Groningen heeft vanmiddag een oefening gehouden buiten de eigen kazerne aan de Diamantlaan. Meerdere eenheden namen deel aan de training. Het betrof een geplande oefening, er was geen sprake van een daadwerkelijk incident.

Tijdens de oefening werden een tankautospuit en twee autoladders ingezet. Dit bood de brandweerlieden de gelegenheid om diverse scenario's en technieken te trainen in een realistische omgeving. Omstanders werden wel even verrast door de aanwezigheid van de brandweerwagens.