De brandweer van Haarlem is vanochtend vroeg met spoed uitgerukt voor een melding van brand bij een voertuig aan de Jumbo Engelenburg. De precieze aard van het incident is op dit moment nog niet bekend. Diverse brandweereenheden, waaronder een autoladder, kwamen ter plaatse om de situatie te beoordelen en eventueel in te grijpen. De melding betrof een brand aan wegvervoer. Wat er precies in brand stond is onduidelijk.
De brandweerlieden van post Haarlem-Oost waren snel aanwezig. Na een inspectie van de locatie werd duidelijk wat er aan de hand was. Verdere assistentie van de brandweer bleek uiteindelijk niet nodig te zijn en de eenheden konden na korte tijd weer terugkeren naar de kazerne. De melding is geclassificeerd als een P1-incident, wat betekent dat er sprake was van een urgente situatie die onmiddellijke actie vereiste.
