De brandweer van Helmond is vanavond met spoed uitgerukt na een melding van een autobrand aan de Oude Huys. Het incident, waarbij het ging om een brand in een voertuig, werd als een P1-melding behandeld. Dit duidde op een situatie met potentiële spoed. Een eenheid van kazerne Helmond-Centrum werd gealarmeerd.

Bij aankomst van de brandweer bleek de situatie onder controle. Nadere details over de aard of oorzaak van de brand zijn niet bekendgemaakt. Er lijkt geen grote schade te zijn ontstaan.