De brandweer van Hoogeveen is vanochtend met spoed uitgerukt na een automatische brandmelding in een woonzorgcentrum aan de Bilderdijklaan. Een tankautospuit werd gealarmeerd en ging ter plaatse.

Na controle bleek er geen sprake te zijn van een daadwerkelijke brand. De melding betrof een zogenoemde automatische brandmelding, of OMS-melding. Dit systeem detecteert zelf rook of brand en alarmeert dan automatisch de brandweer. Naast dit incident zijn er de afgelopen maand drie andere incidenten geregistreerd in Hoogeveen, waarvan geen op hetzelfde adres.