De brandweer van Maastricht heeft vanochtend vroeg onderzoek gedaan naar een melding van een gaslucht aan de Sleperweg.

De melding, die duidde op stankoverlast door gas in de buitenlucht, kwam binnen als een P1-prioriteit. Dit houdt in dat er direct gevaar dreigde of dat er potentieel grote schade kon ontstaan. Ter plaatse heeft de brandweer metingen verricht. Omwonenden hoefden hierdoor niet geëvacueerd te worden.

Na grondig onderzoek concludeerde de brandweer dat er geen gevaarlijke concentraties van gas aanwezig waren. De exacte oorzaak van de gaslucht is niet vastgesteld, maar er was geen sprake van een lek of andere gevaarlijke situatie. Hierdoor kon de brandweer snel terugkeren naar de kazerne.