De brandweer en ambulance zijn vanochtend vroeg gealarmeerd voor een geactiveerde koolmonoxidemelder aan de Van Welderenstraat in Nijmegen. De melding leidde tot de inzet van bluseenheden en medisch personeel. Er werden controles verricht in een pand aan de straat.

Koolmonoxide is een gevaarlijk en reukloos gas dat kan vrijkomen bij onvolledige verbranding. Na uitgebreide metingen en onderzoek bleek er geen direct gevaar te zijn. De gealarmeerde eenheden hebben de locatie na enige tijd weer verlaten.