De brandweer van Groningen is vanochtend uitgerukt voor een geactiveerde rookmelder bij de Apollo in Hoogezand. Meerdere eenheden kwamen met spoed ter plaatse. Het betrof een P2-melding, wat betekent dat er geen directe spoed voor levensbedreigende situaties was, maar wel een snelle reactie vereist was. Een brandweercommandant coördineerde de inzet.

Na onderzoek bleek er geen sprake te zijn van brand. De brandweerlieden hebben de situatie gecontroleerd. De eenheden konden hierop terugkeren naar de kazerne. Het is onbekend wat de rookmelder precies heeft geactiveerd.