De brandweer is vanochtend vroeg uitgerukt voor stormschade aan de Nijverheidstraat in Bemmel. Een melding van stormschade leidde tot de inzet van brandweereenheden, waaronder een autoladder. Het betrof een P2-melding, wat betekent dat het geen levensbedreigende situatie was maar wel spoed vereiste.

De brandweerploeg van Brandweer Gelderland Midden, blusgroep Vredenburg, was ter plaatse om de situatie te beoordelen en de nodige maatregelen te nemen. Met behulp van de autoladder konden eventuele loshangende onderdelen of andere gevaren op hoogte veilig worden verwijderd of vastgezet. Details over de exacte aard van de schade zijn niet bekendgemaakt, maar de brandweer heeft de situatie onder controle gebracht.