Op de vertrekpassage van Schiphol is vanochtend een automatische brandmelding afgegaan. De brandweer van Kennemerland rukte met spoed uit en stuurde een blusgroep ter plaatse om de situatie te controleren. De melding, aangeduid als een P1-incident, betrof een zogeheten automatische brandmelding (OMS).

Na aankomst van de brandweereenheid bleek er geen sprake te zijn van brand. De melding was loos alarm. Na een grondige inspectie van de Vertrekpassage keerde de brandweer terug naar de kazerne.