De brandweer in Rotterdam is vanochtend zonder spoed uitgerukt voor een automatische brandmelding aan de Loek Elfferichweg. Een zogenaamde OMS handmelder van ASVZ, een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking, was geactiveerd. De brandweer stuurde een autoladder ter plaatse. Een spoedrit was niet nodig.

Bij aankomst bleek het om een loos alarm te gaan. De brandweer heeft de installatie gecontroleerd en kon vervolgens weer retour naar de kazerne. Er was geen sprake van brand of gevaarlijke situatie.