De brandweer van 's-Hertogenbosch is vanochtend vroeg met spoed uitgerukt voor een brandgerucht aan de Oude Vlijmenseweg. Een autoladder werd ingezet. De melding betrof een prio 1-inzet, wat duidt op een situatie met potentiële directe gevaar. Dit is de eerste keer in dertig dagen dat de hulpdiensten naar deze straat werden gestuurd.

De exacte aard van het brandgerucht is nog onbekend. De brandweerkorpsen van de verschillende kazernes werden gealarmeerd. De eenheden hebben de situatie gecontroleerd op eventuele brandhaarden. Het is nog onduidelijk of er daadwerkelijk sprake was van brand of dat het loos alarm betrof. Ook de omliggende omgeving is gecheckt op gevaar.