De brandweer van Nijmegen is vanochtend uitgerukt voor een automatische brandmelding in het Radboudumc. Het betrof een melding van het automatische brandmeldsysteem op het Geert Grooteplein Zuid. Zowel een brandweerwagen als een ambulance gingen ter plaatse.

Bij aankomst bleek er geen sprake van brand te zijn. Ook was er geen direct gevaar voor patiënten of personeel. Na controle keerde de brandweer terug naar de kazerne. De oorzaak van de melding is onbekend.