De brandweer van Otterlo is vanavond uitgerukt voor stormschade aan het Mosselsepad. Een melding van stormschade leidde tot de inzet van een autoladder en een team van Brandweer Gelderland Midden. De exacte aard van de schade is nog onduidelijk, maar de inzet van specialistisch materieel zoals een autoladder duidt op hogere objecten of moeilijk bereikbare plekken.
Inzet autoladder
De autoladder werd ingezet om eventuele gevaarlijke situaties te verhelpen of te controleren. Vaak is dit het geval bij loshangende takken, dakdelen, of andere objecten die door harde wind zijn beschadigd en een risico vormen voor omstanders. De brandweerlieden hebben de situatie ter plaatse geïnspecteerd en de benodigde maatregelen getroffen om de veiligheid te waarborgen.
